Menu Przedmiotowe
Programy
www.mopipr.kolo.bipst.pl / Profilaktyka
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z WYKORZYSTYWANIEM SEKSUALNYM?

    POMÓC MOGĄ GADKI!

     

     

     

     

     

    Kampania Fundacji Dzieci Niczyje „GADKI” uczy rodziców, jak przeprowadzać z dziećmi proste rozmowy na trudne tematy – takie jak zagrożenia związane z wykorzystywaniem seksualnym.

    G – Gdy mówisz „nie”, to znaczy „nie”

    A – Alarmuj, gdy potrzebujesz pomocy

    D – Dobrze zrobisz, mówiąc o tajemnicach, które Cię niepokoją

    K – Koniecznie pamiętaj, że Twoje ciało należy do Ciebie

    I – Intymne części ciała są szczególnie chronione

    Zapraszamy na stronę www.gadki.fdn.pl 

     

     

     

    Dodany 2015-06-23 14:11:49 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 2106
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2015-06-23 14:14:50               Historia zmian
    Publikacja 2015-06-23 14:15:34
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Akcja „Przytul hejtera” ma na celu propagowanie sprzeciwu wobec hejtu w sieci , ale bez agresji i eskalowania przemocy.
    Jej organizatorem jest Fundacja Dzieci Niczyje a partnerem Facebook.


    www.przytulhejtera.pl

     

     

    Dodany 2015-05-22 12:08:33 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 2178
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2015-05-22 12:27:54               Historia zmian
    Publikacja 2015-05-22 12:28:07
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     

    www.zdrowiewciazy.pl

     

     

     

    Dodany 2015-04-28 08:10:47 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 2239
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2015-04-28 08:11:09               Historia zmian
    Publikacja 2015-04-28 08:11:22
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     
    „Nie piję, bo tak” to społeczno-edukacyjna akcja, której celem jest wspieranie młodych ludzi w asertywności i nauczenie ich odmawiania, gdy ktoś proponuje im alkohol oraz mówienia „Nie piję i już. Nie muszę mieć powodu.”
    Stronę dla nastolatków opracowała Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Na stronie można znaleźć informacje dotyczące w głównej mierze alkoholu oraz jego wpływu na organizm człowieka. Dostępny jest także test, za pomocą którego każdy może sprawdzić czy jest osobą asertywną i czy potrafi odmówić, kiedy inni namawiają go do spożycia  alkoholu.
     
    Sprawą zajmują się:
    Dodany 2015-04-02 14:29:31 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 2290
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2015-04-02 14:29:31               Historia zmian
    Publikacja 2015-04-02 14:30:08
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Działania informacyjno - edukacyjne prowadzone przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia

    Portal edukacyjny dla lekarzy

     

    www.lekarzureagujnaprzemoc.pl

     

     

    Dodany 2014-08-29 14:26:20 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 3204
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2014-08-29 14:26:59               Historia zmian
    Publikacja 2014-08-29 14:29:12
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     
    SŁOWA DAJĄ MOC 
     
    „Kocham Cię”, „Wierzę w Ciebie”, „Uda Ci się”: słowa, które dają dziecku moc są bardzo proste, ale rodzice czasem o nich zapominają lub trudno im je wypowiadać. Kampania „Słowa dają moc" ma uświadomić rodzicom, jak ważne w wychowywaniu są dobre, pozytywne komunikaty, które przypominają dzieciom o tym, że są kochane, akceptowane, że mają wsparcie w najbliższych.

    www.slowadajamoc.fdn.pl

     

     

    Dodany 2013-09-04 09:47:37 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 4169
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2013-09-04 09:50:37               Historia zmian [1]
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     

     

     
    W Polsce działa wiele telefonów pomocowych dla dzieci i młodzieży. Różny jest ich zasięg oraz profil tematyczny. Nieliczne telefony zaufania dla dzieci, dzięki współpracy z polskimi operatorami telekomunikacyjnymi, mają zasięg ogólnopolski i są bezpłatne dla wszystkich korzystających z ich oferty. Dzieci powinny znać te numery, by w trudnych sytuacjach życiowych mogły uzyskać pomoc i wsparcie nawet wtedy, gdy wstydzą się bądź boją powiedzieć o swoich problemach rodzicom lub opiekunom. Razem z konsultantami telefonów zaufania, mogą zastanowić się, jak powiedzieć o trudnościach rodzicom, czy nauczycielom, kogo w swoim środowisku poprosić o pomoc.
    Głównym celem Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci jest propagowanie idei pomocy dzieciom i młodzieży poprzez telefony zaufania oraz zapoznanie z ofertą działających telefonów zaufania dzieci oraz nauczycieli, wychowawców  i rodziców.
     
     
    Źródło: Fundacja Dzieci Niczyje
     

     

    Dodany 2013-05-16 11:55:48 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 4384
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2013-05-16 11:59:58               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS
     
     
    Kampania społeczna „Dziadkowie i wnuki. Wspólna historia”
     
     
    Celem kampanii jest wzmocnienie znaczenia więzi międzypokoleniowych i roli bliskich osób w życiu dziecka oraz uświadomienie szczególnej roli jaką dziadek/babcia mogą pełnić w życiu młodego człowieka; budowanie wizerunku dziadków jako osób dzielących się wiedzą, doświadczeniem, dających wsparcie; wzmocnienie relacji pomiędzy dziadkami/babciami a wnukami.
    Organizatorem kampanii "Dziadkowie i wnuki. Wspólna historia" jest Fundacja Dzieci Niczyje. Akcja jest współorganizowana przez PARTNERÓW BIZNESOWYCH oraz organizacje zrzeszone w Krajowym Partnerstwie na rzecz Ochrony Dzieci przed Przemocą.
    Kampania realizowana jest w okresie styczeń - czerwiec 2013 r. W działaniach reklamowych wykorzystywana jest reklama prasowa, spoty radiowe oraz działania internetowe.
     
    Organizatorzy kampanii „Dziadkowie i wnuki. Wspólna historia” zapraszają wszystkich zainteresowanych fotografią do wzięcia udziału w konkursie organizowanym pod hasłem „Dziadkowie i wnuki”.
     

     

     
    Zadanie Konkursowe:
    Zadaniem konkursowym jest zrobienie fotografii (portret, dokument, reportaż) ilustrującej relacje dziadków z wnukami, szczególny charakter więzi międzypokoleniowej.
     
    Więcej informacji na temat kampanii, regulamin konkursu, karta zgłoszeniowa na stronie
     
    Dodany 2013-02-01 11:47:37 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 4566
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2013-02-01 11:52:02               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Kampania społeczna „Zła tradycja”
     
     
    Cel kampanii: zwrócenie uwagi społeczeństwa – w szczególności profesjonalistów pracujących z rodzinami – jak ważne jest reagowanie na przemoc wobec dzieci oraz zwiększenie świadomości rodziców, że dawne metody wychowawcze szkodzą dzieciom i muszą ulec zmianie – wskazanie alternatywnych, bezprzemocowych metod wychowawczych.
    Organizator: Fundacja Dzieci Niczyje

    Współorganizatorzy:
    Fundacja OPOKA, Stowarzyszenie „SOS dla Rodziny”, Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka w Poznaniu, Fundacja Mederi , Centrum Ochrony Dziecka i Rodziny „Klanza", Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka w Zielonej Górze, Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka w Lesznie, Stowarzyszenie „Czajnia”, Towarzystwo Rozwoju Rodziny.
    źródło: Fundacja Dzieci Niczyje
     
    Dodany 2012-11-30 14:20:33 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 4727
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2012-11-30 14:22:23               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    AlcoSfery – Picie w biznes klasie
    kampania społeczna realizowana przez Fundację First pod patronatem Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    Akcja ma na celu:
    ·         Zwrócenie uwagi na specyfikę alkoholizmu w grupie tzw. HFA (wysokofunkcjonujących alkoholików, z ang. High-Functioning Alcoholic)
    ·         Zmiana myślenia (edukacja, informacja) o osobach uzależnionych, podejmujących leczenie
    ·         Zachęcenie osób w grupie ryzyka do skorzystania z profesjonalnej pomocy (diagnoza, psychoterapia, leczenie)
    W pierwszym etapie kampania skupia się na kobietach z grupy HFA. Jej główny przekaz będzie skoncentrowany na omówieniu i nagłośnieniu problemu ryzykownego picia kobiet, zwróceniu uwagi na sposób spożywania alkoholu przez kobiety, stereotypach w postrzeganiu pijącej Polki oraz pijącego Polaka, pełnionych przez nich ról społecznych.
    Wydana właśnie w Polsce książka Caroline Knapp Picie. Opowieść o miłości, której autorka
    i bohaterka zarazem to wzorcowy przykład HFA - kobieta spełniona zawodowo, a jednocześnie osoba zmagająca się w ukryciu i samotności z chorobą alkoholową, to pierwsza odsłona programu AlcoSfery. Picie w biznesklasie.

    www.alcosfery.org

    www.parpa.pl

    źródło: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

     

    Dodany 2012-11-30 13:59:24 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 4725
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2012-11-30 14:02:32               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     
             Kampania „Nie ma dzieci, są ludzie” ma na celu przypomnieć dorosłym, że dzieci są ludźmi i posiadają niezbywalne prawo do szacunku i godnego traktowania. Inicjatorem kampanii jest Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak.
    Kampania trwać będzie od 20 listopada do końca bieżącego roku. W ramach jej działań, w mediach ogólnopolskich jak i regionalnych emitowane będą spoty promujące akcję. Akcję promują również plakaty, autorstwa Piotra Zielińskiego jednego z 20 finalistów konkursu ogłoszonego przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka w ramach obchodów Roku Janusza Korczaka. 
     
     spoty dostępne na stronie: www.brpd.gov.pl
     
     
    Dodany 2012-11-26 12:25:17 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 4714
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2012-11-26 12:30:44               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    „Hazard. Nie igraj”
    pierwsza ogólnopolska kampania społeczna na rzecz zapobiegania problemowemu graniu w gry hazardowe wśród młodzieży
     
     
    Kampania „Hazard. Nie igraj”, ma na celu zwrócenie społecznej uwagi na problem uprawiania hazardu wśród młodzieży oraz uwrażliwienie młodzieży na temat ryzyka, jakie podejmują angażując się w granie na pieniądze. Celem kampanii jest również zwiększenie wiedzy na temat czynników ryzyka i czynników chroniących, a także upowszechnienie informacji na temat miejsc pomocy dla osób grających problemowo i ich bliskich.
    Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej:
     
     
    Sprawą zajmują się:
    Dodany 2012-10-15 15:13:57 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 4792
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2012-10-15 15:13:57               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Nowy telefon zaufania – uzależnienia behawioralne
    Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego z początkiem kwietnia 2012 roku uruchomił telefon zaufania 801 889 880, dedykowany osobom cierpiącym z powodu uzależnień behawioralnych oraz ich bliskim.
    Czym są uzależnienia behawioralne? Są to wszystkie uzależnienia, które nie są związane z zażywaniem substancji psychoaktywnych (alkoholu, narkotyków), czyli na przykład uzależnienie od hazardu, uzależnienie od Internetu lub komputera, seksoholizm, pracoholizm czy uzależnienie od zakupów.
    Do kogo skierowana jest oferta telefonu? Do wszystkich osób, które mają problem lub też zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi. Dla osób bliskich osobom uzależnionym – rodziny, przyjaciół, znajomych.
    Działalność telefonu zaufania obejmuje:
    ·         prowadzenie konsultacji telefonicznych i udzielanie wsparcia psychologicznego osobom cierpiący z powodu uzależnień behawioralnych i ich bliskim,
    ·         udzielanie informacji na temat możliwości podjęcia terapii i adresów placówek udzielających pomocy w zakresie uzależnień behawioralnych,
    ·         prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych na temat uzależnień behawioralnych.
    Konsultacje telefoniczne prowadzą doświadczeni specjaliści Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, przeszkoleni w zakresie problematyki uzależnień behawioralnych.
    Infolinia 801 889 880 jest czynna codziennie w godzinach od 17.00 do 22.00 z wyjątkiem świąt państwowych.
    Projekt uruchomienia i prowadzenia telefonu zaufania świadczącego pomoc w zakresie uzależnień behawioralnych współfinansowany jest ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będących w dyspozycji Ministra Zdrowia.
    Źródło: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
    Sprawą zajmują się:
    Dodany 2012-05-17 09:34:37 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 5060
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2012-05-17 09:34:37               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     

    Akcja "Słowa ranią na całe życie" to kampania społeczna, której celem jest wzrost świadomości społeczeństwa - w szczególności rodziców - że przemoc werbalna (krzyk, wyzwiska, obraźliwe etykiety), niesie za sobą długotrwałe negatywne konsekwencje, wpływające zarówno na obecne, jak i przyszłe funkcjonowanie dziecka.
    Badania konsekwencji rodzicielskiej agresji słownej wykazują szereg skutków psychologicznych, poznawczych i społecznych występujących u dziecka, nie tylko w czasie, gdy jest ono narażone na przemoc werbalną, ale także w późniejszych okresach, kiedy przemoc ta już ustała. Potwierdzone empirycznie następstwa długotrwałego i wysokiego poziomu agresji słownej to m.in.:
    -          depresja
    -          niska samoocena
    -          stosowanie przemocy w relacjach rówieśniczych
    -          zachowania przestępcze.
    Źródło: Fundacja Dzieci Niczyje
    Dodany 2012-05-08 15:04:11 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 5082
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2012-05-08 15:05:55               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Miejski Ośrodek Profilaktyki i Pomocy Rodzinie bierze udział w akcji

    Napoje energetyczne – nowe zagrożenie.

     

     

     

    Dodany 2012-02-06 14:35:01 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 5157
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2012-02-06 15:21:52               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS
     
    Ogólnopolska kampania społeczna Narkotyki? NA CO MI TO.
     
    Narkotyki? NA CO MI TO, to hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod patronatem Ministra Zdrowia. Jest to pierwsza w Polsce kampania kształtująca przekonania, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków, co potwierdzają wyniki badań naukowych. Jest to jednocześnie pierwsza kampania antynarkotykowa adresowana do młodzieży, która promuje zdrowy styl życia.
    Projekt ten powstał po to, aby pokazać, jak można żyć i bawić się bez narkotyków. Na portalu www.nacomito.com.pl organizatorzy chcą zrzeszać młodych ludzi, którzy nie potrzebują brać, żeby się pozytywnie nakręcać. Chcą pokazać, że można być twórczym  i aktywnym bez „wspomagaczy” i zachęcić tym młodych ludzi do wyboru życia bez narkotyków lub też wzmocnić przekonania i postawy tych, którzy ich nie używają.
                 Tegoroczna kampania, podobnie jak poprzednie kampanie Krajowego Biura, obejmie między innymi spoty telewizyjne, radiowe oraz reklamę w prasie. W ramach kampanii uruchomiona zostanie strona internetowa, która będzie zachęcać młodzież do aktywnego uczestnictwa w projekcie i dzielenia się swoimi pasjami, poprzez zamieszczanie na portalu swojej twórczości w postaci fotografii, filmów, scenariuszy itp. Jednocześnie, ze względu na dużą aktywność młodzieży  na portalach społecznościowych, utworzony zostanie profesjonalny profil na Facebooku, który będzie promował i wspierał kampanię. Dodatkowe działania zaplanowano również w miejscach imprez młodzieżowych, klubach i dyskotekach na terenie kraju, szczególnie w miejscowościach, w których wypoczywa młodzież w czasie wakacji.
    Kampanię realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej przy wsparciu Agencji PR Partner of Promotion.
    Miejski Ośrodek Profilaktyki i Pomocy Rodzinie promuje ogólnopolską kampanię społeczną Narkotyki? NA CO MI TO.
     
     

     

     

     

     
    Dodany 2011-07-14 09:11:29 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 5452
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2011-07-14 09:18:33               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     

     

           BEZSZANS.PL - kampania edukacyjna, której głównymi odbiorcami są kierowcy. Projekt realizowany jest w ramach organizowanej od 2001 roku ogólnopolskiej akcji „Zachowaj Trzeźwy Umysł”.
           Kampanii poświecony jest specjalny portal internetowy pod adresem www.bezszans.pl 
    Głównymi tematami poruszanymi przez stronę są: promocja szeroko pojętego bezpieczeństwa wśród wszystkich użytkowników dróg - zarówno kierowców jak i pieszych oraz edukacja związana z niebezpieczeństwem jazdy pod wpływem alkoholu lub narkotyków. Na stronie znajdują się informacje i ciekawostki ze świata motoryzacji, rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo kierowców. 

     
     

     

    Dodany 2011-05-12 13:16:28 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 5547
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2011-05-12 13:24:15               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Ogólnopolska Kampania „Postaw na rodzinę”

     
     

     

    Dodany 2011-04-08 08:52:49 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 5577
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2011-04-08 09:00:13               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     

     
     
    Bezpłatny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 służy dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewnia młodym osobom kontakt w trudnych sytuacjach, możliwość wyrażania trosk oraz rozmawiania o sprawach dla nich ważnych. Dzieci i młodzież mogą korzystać z oferty Telefonu Zaufania 116 111 całkowicie bezpłatnie od poniedziałku do soboty w godzinach 12:00-20:00. Telefonowi towarzyszy strona internetowa WWW.116111.pl, która umożliwia zadawanie anonimowych pytań online.

     

     

     

     

     

    Sprawą zajmują się:
    Dodany 2011-02-24 12:48:32 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 5670
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2011-02-24 12:48:32               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    MOPiPR planuje realizację programu Szkoła dla Rodziców i Wychowawców

    Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami.

    Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.

    Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: Wychowywać to kochać i wymagać.

    Ucząc umiejętności otwartego porozumiewania się w rodzinie program jednocześnie przyczynia się do budowania silnej więzi między rodzicami a dziećmi, co (zgodnie z wynikami badań J. D. Hawkinsa) sprawia, że jest on także programem profilaktycznym.

    Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały” (Wydawnictwo Media Rodzina).

    Szkoła dla Rodziców i Wychowawców uczy nie tyle „metod” co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu.

     

     

    Dodany 2010-08-19 10:25:34 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 6051
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2010-08-19 10:26:00               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Zapraszamy

    na stronę projektu pod hasłem "Nie piję, bo tak"

    www.niebotak.pl

     strona z przekazem profilaktycznym dla nastolatków,

     która pokazuje, że najbardziej bezpieczne dla osoby niepełnoletniej jest zachowanie abstynencji. 

     

    Dodany 2009-11-17 12:54:39 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 6465
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2009-11-17 12:56:06               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

     
    „KOCHAM. NIE BIJĘ”
          
     
     
    Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji po raz drugi zorganizowała kampanie społeczną „Kocham. Nie biję”, MOPiPR również włączył się w jej realizację na terenie miasta Koło.
    Tegoroczna kampania ma wyjątkowy charakter, gdyż partnerami akcji są:
    Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Rzecznik Praw Dziecka.

    Dzięki wsparciu poszczególnych resortów kampania będzie miała szerszy zasięg, tym samym materiały informacyjne zostaną rozdystrybuowane do wszystkich placówek użyteczności publicznej.
     
    W tym roku „Kocham. Nie biję” będzie rozszerzone o trzy hasła: znane z ubiegłorocznej kampanii „Kocham. Reaguję” oraz dwa nowe „Kocham. Nie krzyczę” i „Kocham. Mam czas”
     
    Kampania będzie promowana przez spoty telewizyjne, bezpłatnie emitowane przez stacje telewizyjne takie jak: Polsat, TVN, TV4, Superstacja, MTV, VIVA oraz spoty radiowe. Projekt będzie widoczny na 3600 billbordach oraz  200 tysiącach plakatów. Dodatkowo spoty telewizyjne będzie można oglądać w sieci kin Multikino i Silver Screen.
     
     
    Pokazując znanych i lubianych, uśmiechniętych rodziców i ich szczęśliwe dzieci, Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji i partnerzy akcji, chcą uświadamiać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy i agresji.
     - „Jednorazowa kampania przynosi chwilowe efekty. Potrzebne jest cykliczne powtarzanie takich akcji, po to żeby na trwałe zmienić postawy społeczne. „Bicie, krzyki, awantury, znęcanie fizyczne i psychiczne to mroczne tajemnice wielu polskich rodzin. Ważne jest, żeby przypominać ludziom, że w życiu warto postępować inaczej, że ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego.”- wyjaśnia Konrad Wojterkowski, pomysłodawca i fundator Krajowego Centrum Kompetencji.
     
    Kampania wpisana została do Rządowego programu „Ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań” „Razem Bezpieczniej”. Pozwoli to na efektywne reagowanie na każdy przypadek przemocy w rodzinie zgłoszony za pośrednictwem infolinii o nr 0801 109 801 (Infolinia płatna w wysokości jednego impulsu, czyli 0,35 zł z VAT). Dzięki współpracy z Policją wszystkie przypadki wymagające nagłej interwencji będą zgłaszane do jednej z Wojewódzkich Komend Policji a za ich pośrednictwem do lokalnych jednostek Policji na terenie całego kraju.
     
    Zapraszamy na stronę kampanii

     

    Dodany 2009-09-04 15:20:00 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 6609
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2009-09-04 15:21:40               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS
     
    Ogólnopolska kampania społeczna
     „Dzieciństwo bez przemocy”
     
    Miejski Ośrodek Profilaktyki i Pomocy Rodzinie jest ambasadorem ogólnopolskiej kampanii społecznej "Dzieciństwo bez przemocy" (etap drugi). Kampania poświęcona jest problemowi stosowania kar fizycznych wobec dzieci. Akcja pod hasłem "Bite dzieci widzą świat inaczej" skierowana jest do rodziców, a jej celem jest uświadomienie negatywnych konsekwencji stosowania kar fizycznych oraz promowanie pozytywnych metod wychowawczych.

    Organizacja kampanii związana jest z nowelizacją Ustawy o Przeciwdziałaniu Przemocy w Rodzinie i wprowadzanym zakazem stosowania kar fizycznych wobec dzieci. Jesteśmy przekonani, że zmianom prawnym powinna towarzyszyć edukacja społeczeństwa.

    Do końca 2009 roku kilkaset organizacji i instytucji  z całej Polski zrealizuje działania skierowane do rodziców. Odbiorcom kampanii zostaną udostępniane materiały edukacyjne promujące pozytywne metody wychowawcze (broszura „Zamiast klapsów. Jak z szacunkiem i miłością wyznaczac dziecku granice”, ulotka „10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem”, scenariusz zajęć nt. wychowania bez przemocy.  W ramach akcji została także uruchomiona strona internetowa www.dziecinstwobezprzemocy.pl, na której można znaleźć informacje dotyczące wychowywania dzieci i organizowania lokalnych działań promujących pozytywne metody wychowawcze.
    Organizatorzy: Fundacja Dzieci Niczyje, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" IPZ (partner kampanii), Państwowa Agencja Rozwiązywnaia Problemów Alkoholowych (patron kampanii)
    Agencja: McCann Erickson
    Cel kampanii: uświadomienie negatywnych konsekwencji stosowania kar fizycznych wobec dzieci oraz promowanie pozytywnych metod wychowawczych
    Czas trwania: działania medialne - czerwiec - lipiec 2009 r.; działania edukacyjne - czerwiec - grudzień 2009 r.
    Media: TV, radio, prasa, Internet.
     
    Artykuły, które rozszerzają wiedzę na temat pozytywnego rodzicielstwa: 

    Nie dla klapsa

    Stop dla kar fizycznych

     

    Dodany 2009-08-20 12:14:20 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 6573
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2009-08-20 12:35:29               Historia zmian
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdfRSS

     

    Kampania profilaktyczno – edukacyjna
    „Sprawdź, czy Twoje picie jest bezpieczne”
     
    Nasze miasto jako jedno z blisko 1400 samorządów, przyłączyło się do ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Sprawdź, czy Twoje picie jest bezpieczne”. Uroczysta inauguracja odbyła się 7 kwietnia 2009 roku w Sejmie Rzeczpospolitej Polskiej. To początek działań edukacyjnych z udziałem ponad połowy polskich miast.
    Organizatorem kampanii jest Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Przedsięwzięciu patronuje m.in. Senat Rzeczpospolitej Polskiej, Biuro Światowej Organizacji zdrowia w Polsce oraz Kolegium Lekarzy Rodzinnych.
    Włączając się w tę kampanię chcemy zachęcić każdego mieszkańca naszego miasta do oceny własnego modelu picia oraz do odpowiedzi na pytanie- Czy moje picie jest bezpieczne? Chcemy ostrzec przed zagrożeniami, jakie mogą pojawić się w związku z piciem alkoholu. Pokażemy też, w jaki sposób przeliczać ilość wypijanego alkoholu i jak nie przekraczać granicy picia o niskim ryzyku szkód.
    Kampania adresowana jest do dorosłych konsumentów napojów alkoholowych- także do tych, którym wydaje się, że piją niewiele. Jej celem jest ograniczenie liczby osób pijących ryzykownie i szkodliwie oraz przekazanie wiedzy na temat szkód, jakie wiążą się ze spożywaniem alkoholu. Z badań przeprowadzonych przez PARPA wynika, że populacja osób pijących ryzykownie i szkodliwie kształtuje się w Polsce na poziomie ok. 4 mln i jest tym samym ponad cztery razy większa niż populacja osób uzależnionych od alkoholu ( szacowana na ok. 863 tys.)
    Na potrzeby kampanii przygotowano: spoty telewizyjne i radiowe, plakaty, ulotki edukacyjne, książki i broszury. Materiały edukacyjne w naszym mieści trafią do zakładów pracy, przychodni zdrowia, szkół nauki jazdy, bibliotek, Miejskiego Domu Kultury, urzędów, szkół podstawowych i gimnazjalnych, restauracji i barów.
    Z informacją o konieczności monitorowania własnego wzoru picia chcemy dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców miasta. Planujemy także - lokalną debatę w celu zmotywowania przedstawicieli lokalnych instytucji do podejmowania działań na rzecz zmniejszenia rozmiarów problemów alkoholowych, szkolenia dla sprzedawców napojów alkoholowych, zajęcia edukacyjne w szkołach nauki jazdy, zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjalnych, warsztaty dla rodziców w siedzibie Ośrodka nt. „ Komunikacja tworząca więzi”, konkursy skierowane do uczniów szkół w mieście, których myślą przewodnią są hasła „Nie piję, bo tak!”, „ Jestem wolny! Chcę żyć bez nałogów i przemocy”  ( plakat, spektakl profilaktyczny, gazetka szkolna). Z badań Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że alkohol jest trzecim czynnikiem ryzyka powodującym choroby i zgony ludzi na świecie (po nadciśnieniu tętniczym i nikotynie), a region europejski jest największym producentem
    i konsumentem napojów alkoholowych. Ponad 60 typów różnego rodzaju chorób ma związek z alkoholem.
    Badania CBOS z 2008 roku pokazują, że w społeczeństwie funkcjonuje stereotyp dotyczący piwa jako najmniej szkodliwego napoju alkoholowego. Tymczasem wypijając szklankę piwa (250 ml), lampkę wina (100 ml) lub kieliszek wódki (30 ml) wprowadzamy do organizmu taką samą ilość alkoholu etylowego. Celem kampanii nie jest nakłanianie do całkowitej abstynencji ( choć ta w przypadku niektórych osób, np. młodzieży i kobiet w ciąży czy kierowców jest konieczna), ale pokazanie, kiedy picie staje się ryzykowne i jakie są granice tego ryzyka.
    W Polsce spożycie 100% alkoholu na jednego mieszkańca wzrosło w ostatnich 10 latach z 7,02 l w 1998 roku do 9,21 l w 2007 roku ( dane GUS). Rośnie udział napojów spirytusowych w strukturze spożycia, a także liczba punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
    W ramach kampanii specjalny przekaz profilaktyczny zostanie skierowany do młodzieży. Z myślą o tej grupie docelowej powstanie strona internetowa www.niebotak.pl ,która pokazuje, że najbardziej bezpieczne dla osoby niepełnoletniej jest zachowanie abstynencji. Miejski Ośrodek Profilaktyki i Pomocy Rodzinie planuje wykorzystanie strony projektu na lekcjach informatyki w szkołach. W tym celu zapraszamy do współpracy nauczycieli informatyki. Do szkół trafi, przygotowany przez PARPA, scenariusz wywiadówki dla rodziców oraz scenariusz zajęć profilaktycznych. Ponadto placówki te otrzymają materiały edukacyjne pod hasłem „Nie, bo tak”, adresowane do młodych ludzi.
    Więcej informacji na temat kampanii uzyskacie Państwo, kontaktując się  p. Jolantą Jęcka Kierownikiem Miejskiego Ośrodka Profilaktyki i Pomocy Rodzinie i p. Moniką Pelc – Puszczyk pracownikiem Ośrodka.
    Tel. 063 27 20 869 lub 0509 919 330.
     
    ZACHĘCAMY RÓWNIEŻ DO ODWIEDZANIA STRONY INTRERNETOWEJ PROJEKTU
     
     

     

    Dodany 2009-08-03 14:11:43 przez Monika Pelc-Puszczyk         Wyświetlony: 6687
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2009-08-03 14:16:52               Historia zmian
    Menu Podmiotowe


     
    Redaktorzy Strony
    BIP Redagują:
    Tomasz Misiak   Napisz wiadomość
        Tel: Brak
    Monika Pelc-Puszczyk   Napisz wiadomość
        Tel: Brak


    Ranking stron
     
    Logowanie
    Login:
    Hasło:
     
    Wersje elektroniczne
    Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej Dziennik Urzędowy Rzeczypospolitej Polskiej Monitor Polski
    258636 odwiedzin
    Statystyki zaawansowane

    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies

    Zamknij